Wednesday 18 October 2017

Glidande Medelvärde Array C


Jag vet att detta kan uppnås med boost enligt: ​​Men jag vill verkligen undvika att använda boost. Jag har googled och inte hittat några lämpliga eller läsbara exempel. I grund och botten vill jag spåra det rörliga genomsnittet av en pågående ström av en ström av flytande punkttal med de senaste 1000 siffrorna som ett dataprov. Vad är det enklaste sättet att uppnå detta jag experimenterade med att använda ett cirkulärt array, exponentiellt glidande medelvärde och ett enklare glidande medelvärde och fann att resultaten från den cirkulära gruppen passade mina behov bäst. Frågade 12 juni 12 kl 4:38 Om dina behov är enkla kan du bara försöka använda ett exponentiellt glidande medelvärde. Enkelt, du gör en ackumulatorvariabel, och när din kod tittar på varje prov uppdateras koden med ackumulatorn med det nya värdet. Du väljer en konstant alfa som ligger mellan 0 och 1 och beräknar det här: Du behöver bara hitta ett värde av alfa där effekten av ett visst prov endast varar för cirka 1000 prover. Hmm, jag är inte säker på att det här passar dig, nu när jag har lagt den här. Problemet är att 1000 är ett ganska långt fönster för ett exponentiellt rörligt medelvärde. Jag är inte säker på att det finns en alfa som skulle sprida genomsnittet över de senaste 1000 siffrorna, utan underflöde i flytpunktsberäkningen. Men om du ville ha ett mindre medelvärde, som 30 nummer eller så, är det här ett mycket enkelt och snabbt sätt att göra det. Svarade 12 jun 12 kl 4:44 1 på ditt inlägg. Det exponentiella glidande medlet kan tillåta att alfabetet är variabelt. Så det här låter det användas för att beräkna tidbasvärdena (t ex byte per sekund). Om tiden sedan den senaste ackumulatorns uppdatering är mer än 1 sekund, låter du alfa vara 1,0. Annars kan du låta alpha vara (usecs sedan senaste uppdateringen1000000). ndash jxh Jun 12 12 at 6:21 I grund och botten vill jag spåra det rörliga genomsnittet av en pågående ström av en ström av flytande punkttal med de senaste 1000 numren som ett dataprov. Observera att nedanstående uppdaterar summan som element som läggs till, vilket undviker kostnadskrävande O (N) - korsning för att beräkna summan som behövs för genomsnittet - efterfrågan. Totalt görs en annan parameter från T för att stödja t. ex. Använder en lång lång när totalt 1000 lång s, ett int för char s, eller en dubbel till totalt float s. Det här är lite bristfälligt, eftersom numsamples kan gå förbi INTMAX - om du bryr dig att du kan använda en unsigned long long. eller använd en extra bool data medlem för att spela in när behållaren fylls första gången medan cykeltalsprover runt arrayen (bäst omnämndes något oskadd som pos). svarade den 12 juni 12 kl 5:19 antar man att kvoträttsoperatören (T-prov) citationstecken är faktiskt quotvoid operatorltlt (T-prov) citat. Ndash oPless 8 juni 14 kl 11:52 oPless ahhh. Välspotted. egentligen menade jag att det skulle vara tomt operatör () (T-prov) men självklart kan du använda vilken anteckning du helst tyckte. Kommer att fixa, tack. ndash Tony D Jun 8 14 at 14:27Simple round robin (moving average) array in C Som diagnostik vill jag visa antalet cykler per sekund i min app. (Tänk ramar per sekund i en första person shooter.) Men jag vill inte visa det senaste värdet, eller genomsnittet sedan starten. Vad jag vill beräkna är medelvärdet av de sista X-värdena. Min fråga är, antar jag, om det bästa sättet att lagra dessa värden. Min första tanke var att skapa en fast storlek, så varje nytt värde skulle trycka på det äldsta. Är det här det bästa sättet att göra det? Om så, hur skulle jag implementera det EDIT: Heres klassen jag skrev: RRQueue. Den ärver Que, men ökar kapaciteten och dequeues om det behövs. Relaterat till. Enkel rund robin (glidande medelvärde) array i C Enkel rund robin (glidande medelvärde) array i C Som en diagnostik vill jag visa antalet cykler per sekund i min app. (Tänk ramar per sekund i en första person shooter.) Men jag vill inte visa det senaste värdet, eller genomsnittet sedan starten. Vad jag vill beräkna är medelvärdet av de sista X-värdena. Round robin sheduling genomsnittlig väntetid Hej jag läser Silberschatz boken om operativsystem, 7: e upplagan. Teori är bra men det finns inget stöd för övningar eller uttömmande förklaringar. Jag försöker göra övningen 5.4, beräkna den genomsnittliga väntetiden för round robin sheduling. Implementera enkel round-robin hej jag har ett stigande utbud av användare med där ID-er. Jag vill tilldela ett jobb i en cykel till varje användare. det är. första jobbet till U1, andra till U2. Thrid till U3. Mitt problem är det. när andra jobbet kommer förstärkare samtidigt fyller U1 sitt jobb. det andra jobbet igen tilldelas U1 ins Hur man gör en Round Robin eller finns det ett enklare sätt än Round RobinWelcome till LinuxQuestions. org. en vänlig och aktiv Linux-community. Du ser för närvarande LQ som gäst. Genom att gå med i vårt samhälle får du möjlighet att posta ämnen, få vårt nyhetsbrev, använd avancerad sökning, prenumerera på trådar och få tillgång till många andra specialfunktioner. Registreringen är snabb, enkel och helt gratis. Gå med i vår community idag Observera att registrerade medlemmar ser färre annonser och ContentLink är helt inaktiverad när du loggar in. Om du har problem med registreringsprocessen eller ditt konto inloggning, var god kontakta oss. Om du behöver återställa ditt lösenord, klicka här. Har ett problem att logga in Vänligen besök denna sida för att rensa alla LQ-relaterade cookies. Introduktion till Linux - A Hands on Guide Den här guiden skapades som en översikt över Linux operativsystemet, riktat mot nya användare som en prospekteringsresa och startad guide, med övningar i slutet av varje kapitel. För mer avancerade praktikanter kan det vara en skrivbordsreferens och en samling av den grundläggande kunskap som krävs för att fortsätta med system - och nätverksadministration. Denna bok innehåller många verkliga exempel som härrör från författarnas erfarenhet som ett Linux-system och nätverksadministratör, tränare och konsult. De hoppas att dessa exempel hjälper dig att få en bättre förståelse för Linux-systemet och att du känner dig uppmuntrad att prova saker på egen hand. Klicka här för att få denna fullständiga guide helt gratis. Jag är ny hos C och jag vill visa dig att: D Jag gör mycket svårt att förstå Arrays, jag läste dem i 3 böcker och jag får inte upp dem, jag tittade också på exemplen på cplusplus. Jag tänkte låter försöka göra ett program som använder arrays och kanske jag kan förstå dem då. Jag tänker på ett program som finner medelvärdet av siffror jag skriver (det skulle vara enkelt med evigt loop men jag vill förstå arrayerna). Jag gjorde vad jag kunde men programmet fungerar inte det tog mig timmar att försöka lista ut det och titta på andra program hur de är gjorda med arrayer och jag modifierade programmet många gånger och ändå är jag inte säker på vad det är fel (jag har inga idéer Mer försökt allt), så kanske programmet är helt fel och inte bara en liten del sfter många modifieringar. Jag skulle vara väldigt glad om någon förklarar mig vad jag gjort fel (jag hoppas att det inte alls är fel :)) och vad jag måste ändra så än det fungerar. Här innehåller modulen: Inkludera lcd-lpd med ltiostreamgt med namnskalans std int-division (int. Int) int main (int nNumberofArgs, char pszArgs) cout ltlt Hitta antal tal du skriver, Negativt tal att stoppa. (I, l, l, l, l, l, l, l, l, l, l, l, l) Antal siffror du vill ha medelvärdet av: cin gtgt sum if (sumlt0) break ai sum cout ltlt ltlt division (a, i) ltlt endl system (PAUSE) Returnera 0 int division (int b, int i) int ackumulator för (int b 0 b lt ib) ackumulator bi retur ackumulator tack för hjälp

No comments:

Post a Comment